Szabályzat

Március 19-én kezdődik legújabb INGYENES bajnoskágunk a 18-as WTCR moddal. A 7 fordulós bajnokság minden helyszínén 3-3 futam kerül megrendezésre és az vég végén díjakkal ünnepeljük a legjobbakat. Gyere, győzd le az magyar ewtcr pilótákat és legyél te a legjobb!
Lezárt
Avatar
Bírói Testület
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2018.08.25. 15:10

Szabályzat

Hozzászólás Szerző: Bírói Testület » 2019.02.24. 17:13

PSRL WTCR 2019 szabályzata
>>> Tartalmak letöltése, beszerzése
>>> Bajnokságra jelentkezés


A Bajnokság és a futamok lebonyolítása:
A gumikopás és az üzemanyag fogyasztás mértéke normál. A mechanikai sérülések mértéke normál. A segítségek közül az „automata kuplung”. Nincs kötelező nézet. Csak a fekete zászló van érvényben.Kormány használata kötelező!

Verseny hétvégén való felosztás: Minden futamra hotlap alapján

Versenykiírás:
- Versenykiíráson módosítani a futamok megkezdéséig van idő, utána csak kivételes esetben a versenyzőknek e-mailben jelezve, és türelmi időt betartva lehet (türelmi idő minimum 1 hét).

Nevezés:
- A bajnokságra egy versenyző egy autóval nevezhet
- Egy csapatban maximum 2 versenyző lehet

*A csapatbajnokság díjazásában olyan pilótát értékelünk aki legalább a bajnokság 60%-án részt vett. Akik az első-második forduló után lelépnek de a csapatuk végigharcolva behozza dobogóra a csapatot,nem gondoljuk úgy hogy a végén is kint álljanak a dobogón. Pontversenyből nem kerülnek ki.
- Csapatátjárás lehetséges. A 2. forduló előtt még lehet csapatot váltani. Az átmenetel során az addigi pontok nem kerülnek jóváírásra az új csapatnál. Csak a jelentkezés topicba leadott hivatalos beírást követően szerzett pontok kerülnek az új csapathoz.

Versenyzők értékelése:
- Az a versenyző értékelhető, aki a meghatározott futamtáv minimum 80%-t teljesíti. Ez alatt nem kap pontot, illetve eredménye nem értékelhető.
- A legjobb B szerveres pilóta az A-s utolsó célba érő pilóta után ér be.
- A legrosszabb eredmény eldobható.

Pontozás:
• 1: 130 pont
• 2: 110 pont
• 3: 95 pont
• 4: 85 pont
• 5: 79 pont
• 6: 74 pont
• 7: 70 pont
• 8: 67 pont
• 9: 64 pont
• 10: 61 pont
• 11: 59 pont
• 12: 57 pont
• 13: 55 pont
• 14: 53 pont
• 15: 51 pont
• 16: 49 pont
• 17: 47 pont
• 18: 45 pont
• 19: 43 pont
• 20: 41 pont
• 21: 40 pont
• 22: 39pont
• 23: 38pont
• 24: 37pont
• 25: 36pont
• 26: 35pont
• 27: 34pont
• 28: 33pont
• 29: 32pont
• 30: 31pont
• 31: 30pont
• 32: 29pont
• 33: 28pont
• 34: 27pont
• 35: 26pont
• 36: 25pont
• 37: 24pont
• 38: 23pont
• 39: 22pont
• 40: 21pont
• 41: 20pont
• 42: 19pont
• 43: 18pont
• 44: 17pont
• 45: 16pont
• 46: 15pont
• 47: 14pont
• 48: 13pont
• 49: 12pont
• 50: 11pont
• 51: 10pont
• 52: 9pont
• 53: 8pont
• 54: 7pont
• 55: 6pont
• 56: 5pont
• 57: 4pont
• 58: 3pont
• 59: 2pont
• 60: 1pont

Eredmények kihirdetése:
- A futam után péntek éjfélig van lehetőség az óvások benyújtására! Az eredmények legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerül kiírásra.

Bokszutca és versenypálya használata:
- A boxutcában a pit limiter használata kötelező az időmérő edzésen ,bemelegítő edzésen és a versenyen.
- A bokszutca végén lévő jelzőlámpa fényeit nem lehet figyelmen kívül hagyni! Piros jelzésen áthaladni tilos! Ennek megszegése figyelmeztetést von maga után.
- A boxból kivezető út és a versenyív közötti fehér vonalat átlépni tilos és balesetveszélyes. Ennek a vonalnak az átlépése figyelmeztetést von maga után.
- Edzéseken a mért kör elrontása után, vagy baleset esetén tilos direkt az autóval a falnak hajtani. Ezt büntetheti a versenybíróság.
- Verseny végénél a célvonal átlépése előtt az autót berángatni tilos.
- Szándékosan balesetet okozni tilos! Ennek megszegése súlyos büntetést von maga után!
- Olyan esetben, amikor olyan pályát használunk, amelyen a hivatalos versenyeken is engedett a vágás/szélesítés, akkor a futamra jelentkezős topikban egy közleményben fixálva lesz a vágás/szélesítés mértéke, fotókkal illusztrálva!

- A versenypályát mindkét szélén fehér, folytonos záróvonal határolja be. A fehér záróvonalon belül minimum 2 keréknek teljes felületével az aszfalton kell lennie. Abban az esetben, hogy ha csak 1 kerék, vagy 1 kerék sincs a vonalon belül az szabálytalannak minősül és a BT büntetni fogja.
Rázókövek teljes szélességét ki lehet használni, viszont arról lelógni már tilos!
Olyan pályák esetében ahol az autó 4 kerékkel ráfér a rázókőre ( futam jelentkezés -> képpel illusztrálva) nem szabálytalan a fehér vonal átlépése. A rázókőről lelógni tilos!
Kérdéses kanyarok esetén a futam jelentkező topikban kérdezzenek a pilóták.
Ennek be nem tartását a versenybíróság:
~ 1 esetben figyelmeztetéssel
~ 2 esetben 5 pontos büntetéssel
~ 3 esetben 10 pontos büntetéssel
~ 4 esetben 10 pontos büntetéssel következő bajnoki fordulón utolsó rajthelyes büntetéssel
~ 5 esetben a futamról való kizárással bünteti.

Vágások ellenőrzése:
- Óvások esetén (beadási határidő futamot követő péntek éjfél)
- Időmérő edzést bármikor visszanézheti a Bírói Testület
- Futamon a versenyzőket szúrópróbaszerűen ellenőrizheti a Bírói Testület

Pályán való viselkedés, és szabálytalanságok büntetési tételei:
- A versenytársakat tiszteljük meg azzal, hogy a szervert nem hagyjuk el, míg az utolsó versenyző célba nem ér. Aki ezt megszegi és korábban lelép, annak a szerver úgy érzékeli, hogy nem fejezte be a futamot. Ebben az esetben a pilóta adott versenye értékelhetetlen és nem kap pontot. Aki ezt képpel, videóval tudja bizonyítani a futamot követő péntek 23:59-ig, hogy hol ért célba, a pontokat megkapja, de egyéb büntetésre számíthat.
- Tilos bele menni kockázatos manőverekbe. 3-4 autó távolságból való előzés baleset veszélyes és baleset esetén halmozottan büntetendő! A felelősség nagy része a támadó felen van.
- Versenyzőtársak veszélyeztetése tilos és szabálytalan, büntetést von maga után.
- A lassabb pilóták fair keretek között harcolhatnak a gyorsabbak,de blokkolni tilos!
Amit szigorúan tilos: Cikázni a másik előtt, blokkolni, leszorítani az útról. Féktávon veszélyes irányváltoztatás szigorúan tilos! Ha baleset történik akkor a hibás nem biztos, hogy a támadó fél lesz. Ha az ellenfél kifékez, ne húzz rá, hiszen a következő kanyarban te leszel kedvező helyzetben.
- Védekezés közben pozícióvédés miatt maximum 1 szer lehet irányt váltani, ha a támadó versenyző beszúr, onnantól helyet kell biztosítani neki az előzés befejezéséhez.
Amennyiben ezt a védekező fél megszegi (rázár), illetve nem hagy helyet a művelet befejezésére, a védekező fél kap -10 pontos büntetést.
- A szerver idő előtti elhagyása problémákat okozhat ezért ez tiltott! Figyelmeztetéssel büntetendő!
- Féktáv elmérése, irreális távolságról történő előzési próbálkozás súlyos szabálytalanságnak minősül, büntetési tétele akár -20 pont is lehet..
- Aki indokolatlanul (nem megköszönés vagy bocsánat kérés miatt 2-3 villogás) folyamatosan használta a reflektort. Ez a szabályzatban eddig nem volt benne, de mivel van olyan versenyző akit ez zavar annyira, hogy hibázzon, ezért mostantól megtiltjuk az indokolatlan villogást. Egy kis lökés után egy bocsit lehet vele jelezni, vagy ha nem tetszik a másik viselkedése a pályán, de ez 2-3 villogással merüljön is ki. Aki folyamatosan, indokolatlanul villog, az a későbbiekben pontbüntetésben részesül. Ha a TS vagy más dolog is a villogás gombon van, állítsátok át.
A szabálytalanságok megtorlása -50 pont, különösen durva esetben azonnali kizárást jelent.

A futamok első és második körét a BT automatikusan megnézni!

Büntetések:
Bejelentést bármely a futamon részt vett versenyző tehet a futamot követő péntek éjfélig. A büntetéseket az óvások utáni kivizsgálás során hozza meg a testület, ezeket fellebbezni a kihirdetést követő 48 órában lehet!
Nem óvott szabálytalanság esetén, a Bírói Testület felhasználhatja az esetlegesen készült felvételeket, vagy ha egy testületi tag, a versenyben nem ellene elkövetett szabálytalanságot lát. Továbbá a testületnek bármikor joga van a futamok betekintésére, és szúrópróbaszerű ellenőrzésére.

Kiszabható büntetések:
- Pozíció vesztést okozó lökés (1 hely vesztés): -10 pont.
- Pozíció vesztést okozó lökés (több hely vesztés): -20 pont.
- Olyan lökés, ahol több autó érintett: -30 pontos büntetés.
- Aki egy versenyhétvégén összegyűjt 30 büntetőpontot, a következő versenyhétvégéje első futamán egy box utca áthajtásos büntetést le kell tölteni az első 5 körben.
- Durvább, de következő szintet el nem érő szabálytalanságra -5 pontos súlyosbítás kapható.

Aki egy versenyhétvégén 30 büntető pontot szerez, a következő versenyhétvégén, amin részt vesz (amennyiben több fordulós a hétvége, úgy az első futamon) át kell hajtani egyszer a box utcán a futam első 5 kör valamelyikén.

Bírói döntés felülbírálása:
- Lehet kérvényezni a BT által vizsgált eset újra vizsgálatát. Ezt, és minden egyéb kérelmet a döntések kihirdetését követő 48 órában lehet megtenni. Minden utána beírt kérést a BT-nek nem kell teljesíteni.

Bajnokságból való kizárás:
- Lásd „ Bokszutca és versenypálya használata”
- Több, súlyos szabálytalanság
- 100 büntetőpont elérése

Bajnokságból való kizárás, Licenc megvonása:
• Bajnokságban elért 50 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein
• Bajnokságban elért 60 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein
• Bajnokságban elért 65 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein + át kell hajtani a box utcán az első futam 2. körében
• Bajnokságban elért 70 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein + át kell hajtani a box utcán az első futam 2. körében
• Bajnokságban elért 75 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein + át kell hajtani a box utcán minden futam 2. körében
• Bajnokságban elért 80 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein + át kell hajtani a box utcán minden futam 2. körében
• Bajnokságban elért 85 büntetőpont után nem vehet részt a pilóta a következő fordulón.
• Bajnokságban elért 90 büntetőpont után nem vehet részt a pilóta a következő fordulón.
• Bajnokságban elért 95 büntetőpont után nem vehet részt a pilóta a következő fordulón.
• Bajnokságból 100 büntetőpont elérése után kizárjuk a vétkes versenyzőt!


További büntetési információk:
- Az időmérőn elkövetett szabálytalanságért kiszabott büntetés a teljes verseny eredményéből vonódik le!
- Az időmérő és a verseny alatt a chat használatáért figyelmeztetés jár, ugyanis megzavarhatja a még versenyben lévő többi pilótát!
- Kilökés esetén ne alkalmazzuk a pozíció visszaadását mivel baleset veszélyes is lehet a bevárás!!

Általános érvényűek a szabályok, ezért nem terjed ki az összes szituációra. A végső döntést a versenybíróság hozza meg minden esetben.
PSRL Bírói Testülete

Facebook oldalunk: https://www.facebook.com/PSRLRacing/

Bármilyen kérdésed van, tedd fel nekünk privátban nyugodtan!

Lezárt