Társalgó
-
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2018.09.01. 01:55
Re: Társalgó
Komolyan mondom a Faxom kivan, hogy a többség csak úgy tud előzni, ha nekimegy az előtte lévőnek, és letessékeli az kanyar közepén, Ilyenkor nyilván bele kell emelni, mert esek le az ívről. Értem én hogy csibészség, de az embernek komolyan mondom elmegy a kedve, hogy veletek versenyezzen!!! Ha megóvóm tuti az lesz a válasz, hogy korán fékeztél meg nem jó helyen akartál fordulni, meg bla-bla-bla. Nyilván azért érsz útól mert gyorsabb vagy. Kvázi én tuti hamarabb fékezek, vagy később adom a gázt kigyorson hozzád képest. Ezért vagy gyorsabb!! De old már meg úgy , hogy ne gyalogolj belém, és pattints arrébb, mert ez nem fair versenyzés!!! Hogy akartok így egy közösséget ha annyira nem tisztelitek egymást, hogy nem basszátok el mások szórakozását.
Csőke Dezső
-
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2019.01.07. 19:44
Re: Társalgó
Hát igen, a gyorsabb versenyzők szinte letolnak ax útról én ma 2x is így vesztettem 3 pozíciót. Vannak egyenesek, ahol simán lehetne előzni, de ne a kanyar közepén...
-
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2018.09.02. 20:25
Re: Társalgó
Sziasztok!Dez írta: ↑2019.01.29. 21:43Komolyan mondom a Faxom kivan, hogy a többség csak úgy tud előzni, ha nekimegy az előtte lévőnek, és letessékeli az kanyar közepén, Ilyenkor nyilván bele kell emelni, mert esek le az ívről. Értem én hogy csibészség, de az embernek komolyan mondom elmegy a kedve, hogy veletek versenyezzen!!! Ha megóvóm tuti az lesz a válasz, hogy korán fékeztél meg nem jó helyen akartál fordulni, meg bla-bla-bla. Nyilván azért érsz útól mert gyorsabb vagy. Kvázi én tuti hamarabb fékezek, vagy később adom a gázt kigyorson hozzád képest. Ezért vagy gyorsabb!! De old már meg úgy , hogy ne gyalogolj belém, és pattints arrébb, mert ez nem fair versenyzés!!! Hogy akartok így egy közösséget ha annyira nem tisztelitek egymást, hogy nem basszátok el mások szórakozását.
Egyetértek abban, hogy sajnos a gyorsabbak, és a lassabbak között is van egy két úriember, aki sajnos kontakt nélkül sem nem nagyon előz, sem nem nagyon védekezik, ezzel tényleg meg tudja keseríteni az ember dolgát... Most én ebből nem kaptam annyit, nem is lett belőle baj, de néha én is úgy érzem, hogy nem mellettem, hanem rajtam keresztül akarnak átmenni. Senki se értse félre, én is hibázok, hol kisebbet, hol nagyobbat, de igyekszem mindenkivel úgy csatázni, hogy ne legyen bosszantó, ha egy mód van rá.
Köszönöm a mait is mindenkinek, alapvetően szuper futamok voltak, és jó csaták! És dög betegen még az első TOP10em is összejött a 3. futamon!
Pétery Zoltán
- Mammel Erik
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2018.12.25. 14:17
Re: Társalgó
Dezsővel erősen egyetértek, néha nekem is volt olyan érzésem, miszerint nem biztos, hogy erre szükségem van. Az első versenyen a T1-ig jutottam, ott valaki eltalált hátulról, 8 mp hátránnyal mehettem a mezőny után. Később találkoztunk Dezsővel és érdekes módon tudtunk úgy autózni, hogy egyikünk sem ért a másikhoz, akármelyikünk is volt elől. Utána volt pár koccanásos csatám másokkal, néha az volt az érzésem, hogy nem látják/érzik, ha mellettük vagyok.
A második futamon saját hibám miatt estem vissza a végére, T2-ben megcsíptem a füvet, megfordultam és meg kellett várnom, míg mindenki elmegy mellettem, ismét 6 mp hátrányból jöhettem fel, bár az szórakoztató volt. Katona Dávidot a T1-ben én forgattam meg akaratomon kívül egyszer azon a futamon, de benn voltam már mellette, amikor rám zárt, vagyis rajtam fordította meg az autóját.
A harmadik futamon ismét volt egy saját hibám, amiért veszítettem pár pozíciót, aztán viszont Mihajlovics Máté segített ebben még egyszer, amikor az utoló előtti kanyarban megpöckölt. Én ilyen esetben visszaadtam volna a pozíciót a helyében, volt rá lehetősége később, de hát nem vagyunk egyformák.
Mindazonáéltal voltak jó üldözéseim és küzdéseim, főként Pétery Zolival és Érsek Petivel találtuk meg egymást, tempóban és a pályán is.
A második futamon saját hibám miatt estem vissza a végére, T2-ben megcsíptem a füvet, megfordultam és meg kellett várnom, míg mindenki elmegy mellettem, ismét 6 mp hátrányból jöhettem fel, bár az szórakoztató volt. Katona Dávidot a T1-ben én forgattam meg akaratomon kívül egyszer azon a futamon, de benn voltam már mellette, amikor rám zárt, vagyis rajtam fordította meg az autóját.
A harmadik futamon ismét volt egy saját hibám, amiért veszítettem pár pozíciót, aztán viszont Mihajlovics Máté segített ebben még egyszer, amikor az utoló előtti kanyarban megpöckölt. Én ilyen esetben visszaadtam volna a pozíciót a helyében, volt rá lehetősége később, de hát nem vagyunk egyformák.
Mindazonáéltal voltak jó üldözéseim és küzdéseim, főként Pétery Zolival és Érsek Petivel találtuk meg egymást, tempóban és a pályán is.
-
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2018.09.05. 23:01
Re: Társalgó
Ne haragudj, lehet, hogy a te szemszögedből így tűnt, de én úgy láttam, hogy a kanyarba behajtásnál még jóval mögöttem voltál és megpróbáltál a rázókövet közrefogva a belső íven előzni.Mammel Erik írta: ↑2019.01.29. 22:53Katona Dávidot a T1-ben én forgattam meg akaratomon kívül egyszer azon a futamon, de benn voltam már mellette, amikor rám zárt, vagyis rajtam fordította meg az autóját.
Néhány screenshot. 2. verseny, 8. kör, T1
https://imgur.com/a/wlrFPsO
A 4. képen a féknyomon látszik, hogy egy picit elvesztette a tapadást az autó és megcsúszott a segge, de az minimális megingás volt. Az autóm orra már a bejáratnál a kanyar belseje fele mutatott.
A 6. képen van a contact, ha az nincs, csak az belső kerekekkel futok rá épp a rázókőre. Szerintem lett volna hely a külső íven, de ha már elkötelezted magad bentre, ott is ha fél méterrel balra tartasz. Ez az én meglátásom, de döntsenek erről mások.
Csak azt tudom én is mondani, amit Csőke úr az előbb: Nyilvánvalóan gyorsabb voltál nálam, a versenyből is bőven volt még hátra, semmi szükség nem volt kockázatos manőverre.
Valószínűleg már ebben a körben T2-ben vagy 1-2 körön belül gyakorlatilag bárhol meg tudtál volna előzni.
Katona Dávid
-
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2018.09.04. 12:27
Re: Társalgó
Sziasztok!
A tegnapi futamra reagálnék én is, ha megengeditek. Lehet a pálya nem volt túl alkalmas ezekhez az autókhoz, de mégis élvezetes futamokat lehetett vívni a tegnapi nap során, egy bizonyos szintig.
Nehéz eldöntenem, hogy milyen stílusban versenyezzek. Ha körültekintőbb vagyok, akkor falnak használnak, hogy rajtam forduljanak el, viszont ha egy picit agresszívebben de még szabályosan védekezem, akkor enyhe túlzással mindegy-mindegy alapon a legkisebb 'résen' is be próbálkozik a versenyzőtárs, és akár egy kanyaron keresztül is keresztbe tol, hogy előzzön, de pozíciót nem ad vissza, vagy.... nem kér elnézést legalább egy 'villantással'. Másodsorban, ha előtted csatázik kettő versenyzőtárs, akkor ne úgy menj el kérlek köztük, hogy mindkettőt odébb pöccinted a 'tütűűűű menjetek arrébb' módszerrel. Lehet hogy adott esetben kifizetődő mert, nyersz vele egy - kettő pozíciót, de hosszútávon meg fogja bosszulni magát, ilyen vagy olyan módon.
A tegnapi futamok nem indultak rosszul, de a második és a harmadik futamon történtek miatt nem bírtam kiautózni a maximálisat ami az autóban volt. Panaszra okom még így sincs, hiszen nem estem vissza a mezőny végére, mint az előttem hozzászólok adott esetben, de az ilyen eseteknek, mint amik tegnap is történtek, nem csak az óvásban kell hangot adnunk, hanem úgy gondolom itt a társalgóban is kifejtős formában, taglalva a tényeket.
Hiszem azt, hogy ezeket meg tudjuk beszélni, és a másik fél is picit jobban oda fog figyelni legközelebb!
A tegnapi futamra reagálnék én is, ha megengeditek. Lehet a pálya nem volt túl alkalmas ezekhez az autókhoz, de mégis élvezetes futamokat lehetett vívni a tegnapi nap során, egy bizonyos szintig.
Nehéz eldöntenem, hogy milyen stílusban versenyezzek. Ha körültekintőbb vagyok, akkor falnak használnak, hogy rajtam forduljanak el, viszont ha egy picit agresszívebben de még szabályosan védekezem, akkor enyhe túlzással mindegy-mindegy alapon a legkisebb 'résen' is be próbálkozik a versenyzőtárs, és akár egy kanyaron keresztül is keresztbe tol, hogy előzzön, de pozíciót nem ad vissza, vagy.... nem kér elnézést legalább egy 'villantással'. Másodsorban, ha előtted csatázik kettő versenyzőtárs, akkor ne úgy menj el kérlek köztük, hogy mindkettőt odébb pöccinted a 'tütűűűű menjetek arrébb' módszerrel. Lehet hogy adott esetben kifizetődő mert, nyersz vele egy - kettő pozíciót, de hosszútávon meg fogja bosszulni magát, ilyen vagy olyan módon.
A tegnapi futamok nem indultak rosszul, de a második és a harmadik futamon történtek miatt nem bírtam kiautózni a maximálisat ami az autóban volt. Panaszra okom még így sincs, hiszen nem estem vissza a mezőny végére, mint az előttem hozzászólok adott esetben, de az ilyen eseteknek, mint amik tegnap is történtek, nem csak az óvásban kell hangot adnunk, hanem úgy gondolom itt a társalgóban is kifejtős formában, taglalva a tényeket.
Hiszem azt, hogy ezeket meg tudjuk beszélni, és a másik fél is picit jobban oda fog figyelni legközelebb!
-Mándity István-
- Mammel Erik
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2018.12.25. 14:17
Re: Társalgó
Igen, és valószínűleg igazad is van a magad szemszögéből. Nem néztem vissza a replay-t, pedig csak annak alapján, több kameranézet megtekintése után lehet egyértelmű véleményt mondani. Én annyit láttam, hogy ott nem zárod a belső ívet és nyílt egy rés, ami lehetett amiatt, hogy kicsit későn fékeztél. Ezért választottam a belső ívet, amire aztán mégis próbáltál visszatérni, de akkorra már ott voltam melletted. Szerencsétlenül pont annyira, hogy a kocsim orra "forgatási pontként" üzemelt. Nem hátulról löktelek meg, ahnem melléd értem értem addigra, amikor te mégis a belső ívre próbáltál húzódni.DaveK írta: ↑2019.01.29. 23:20Ne haragudj, lehet, hogy a te szemszögedből így tűnt, de én úgy láttam, hogy a kanyarba behajtásnál még jóval mögöttem voltál és megpróbáltál a rázókövet közrefogva a belső íven előzni.Mammel Erik írta: ↑2019.01.29. 22:53Katona Dávidot a T1-ben én forgattam meg akaratomon kívül egyszer azon a futamon, de benn voltam már mellette, amikor rám zárt, vagyis rajtam fordította meg az autóját.
Néhány screenshot. 2. verseny, 8. kör, T1
https://imgur.com/a/wlrFPsO
A 4. képen a féknyomon látszik, hogy egy picit elvesztette a tapadást az autó és megcsúszott a segge, de az minimális megingás volt. Az autóm orra már a bejáratnál a kanyar belseje fele mutatott.
A 6. képen van a contact, ha az nincs, csak az belső kerekekkel futok rá épp a rázókőre. Szerintem lett volna hely a külső íven, de ha már elkötelezted magad bentre, ott is ha fél méterrel balra tartasz. Ez az én meglátásom, de döntsenek erről mások.
Csak azt tudom én is mondani, amit Csőke úr az előbb: Nyilvánvalóan gyorsabb voltál nálam, a versenyből is bőven volt még hátra, semmi szükség nem volt kockázatos manőverre.
Valószínűleg már ebben a körben T2-ben vagy 1-2 körön belül gyakorlatilag bárhol meg tudtál volna előzni.
Értelmezés kérdése, hogy ez végül is kinek a hibája. Lehettem volna türelmesebb, bár szerintem alapvetően nem vagyok egy izgága sofőr. Nem tettem volna be a belső ívre a kocsit, ha nem hagyod nyitva az ajtót. Ott és akkor közben már nem tudtam mit csinálni, próbáltam minél beljebb húzódni, a balos kerekeimmel a rázókövön át is léptem. Mindettől függetlenül elismerem, hogy ate szemszögedből én voltam az erőszakosabb és talán hibás is. Ilyen esetekben érdemes azt is mérlegelni, hogy mivel jársz jobban. Ha egy kis rést hagysz, érdemes-e foggal körömmel küzdened érte, hogy megtartsd a pozíciód vagy kicsit előzékenyebb légy, ha a másik érezhetően gyorsabb? Nekem két hasonló esetem volt, mindkettő a T2-ben, Dezsővel és Piski Tomival. Tudtam, hogy gyorsabbak jóval és engem lassítana, ha őket próbálnám feltartani. Ezért inkább nyitva hagytam az ajtón és a külső íven fordultam ott, utat engedve nekik belül. Nekem taktikailag ez jobb volt, mert az előttünk autózót védekezésre, ezáltal lassításra késztetik, azaz én is közelebb kerülök hozzá, akivel tulajdonképpen partiban vagyok. Érdemes ilyesmit is mérlegelni, de ez habitus kérdése persze, nem lehet általános érvényű.
Summa summarum, elnézést, ha ott nem értettük meg egymást, nem volt szándékomban túl rámenősnek lenni, ahogy a három futam egyikén sem fordult elő olyan senki mással szemben sem.
-
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2018.08.30. 19:57
Re: Társalgó
Erik
Több dologban is igazad van elismerem hogy a célegyenes ráfordítón én hibáztam mivel én voltam hátul és nekem kell jobban figyelnem
a helyzet viszont kicsit hasonlit arra ami azt hiszem Dávid és közted történt láttam egy autónyi helyet és megpróbáltam bemenni ( itt megjegyzem hogy én sem tartom magam kamikaze pilótának csak ezzel az autóval nem mindig jön össze amit eltervezek :/
és azon is gondolkodtam hogy visszaadom a helyet de nem éreztelek olyan közel )
megpöcköltem egy kicsit az Audi seggét ami az én hibám de egy kis gázadással és ellenkormányzással vissza tudtad volna hozni
Nekem is sokan nekem koccannak és sokat kell néha gépészkedni
ezt nem okoskodásként mondom csak visszanéztem a replayt és ezzel magadon is tudnál segíteni.
De mégegyszer ne haragudj a kontaktér !
Több dologban is igazad van elismerem hogy a célegyenes ráfordítón én hibáztam mivel én voltam hátul és nekem kell jobban figyelnem
a helyzet viszont kicsit hasonlit arra ami azt hiszem Dávid és közted történt láttam egy autónyi helyet és megpróbáltam bemenni ( itt megjegyzem hogy én sem tartom magam kamikaze pilótának csak ezzel az autóval nem mindig jön össze amit eltervezek :/
és azon is gondolkodtam hogy visszaadom a helyet de nem éreztelek olyan közel )
megpöcköltem egy kicsit az Audi seggét ami az én hibám de egy kis gázadással és ellenkormányzással vissza tudtad volna hozni
Nekem is sokan nekem koccannak és sokat kell néha gépészkedni
ezt nem okoskodásként mondom csak visszanéztem a replayt és ezzel magadon is tudnál segíteni.
De mégegyszer ne haragudj a kontaktér !
Mihajlovics Máté
-
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2018.09.02. 20:25
Re: Társalgó
A tegnapira írt hozzászólásokat nézve, eszembe jutott pár dolog:
István említette hogy nem biztos hogy jó volt ezeknek az autóknak a pálya - persze ez izlés dolga, nekem pl. jobban ízlett mint Sonoma az első körben, de pl. ha jól emlékszem Molnár Dani írta, hogy ő mindegyik vonalvezetését szereti. Ami viszont biztos, hogy nem rázódott úgy szét a mezőny, szóval abból a szempontból nem volt rossz választás, hogy mindig volt egy kis akcióra kilátás, nem volt unalmas.
Az előzésekről:
A Dávid - Erik találkozó így képekről nehezen eldönthető, hiszen oké, hogy Erik nem tudott lelassulni eléggé, és kiforgatta, de ha elhatározzuk magunkat, hogy bebújunk féktávon, ott már elég nehéz bárhova is menekülni, hiszen eleve rövidebbet fékezel, ott a kisebb kormánymozdulatokból is lesz blokkolás, aztán érintő irányban szánkó.Az nem látszik a képeken, hogy honnan kezdted a féktávot, csak az, hogy nagyon meredeken jössz befelé, szóval ott már Eriknek tényleg annyi maradt, hogy ment a rázókőre, ameddig tudott. De majd a BT eldönti, nem akarok nagy okosságokat belemagyarázni.
Én azt tudom, hogy ha ilyen helyzetben látom hogy belül valaki jön nagyobb tempóval, inkább elengedem, mert még az is lehet, hogy túl nagy a tempója, nem fog tudni jól befordulni, túlcsúszik, máris aláfordulhatsz, és visszaveheted a helyet, vagy a következő kanyarban meg tudod támadni. Mondjuk erre lehet azt is mondani, hogy nem vagyok versenyző, meg elég kemény, de szerintem ezek nem is arról szólnak, hogy powerkedjünk, legalábbis én azért megyek, hogy legyenek jó versenyek, csaták, ha úgy van tekeregjünk egymás mellett fél kört, olyankor szerintem pl. senkit nem zavar, ha kilincs a kilincsen fordulunk, mert az ember tudja, hogy ott a másik, igyekszik úgy is menni. Azok kellemetlenebbek, amikor váratlanul jön a pofon hátulról, vagy egyenesben egyszer csak rádlegyeznek. És itt jön az amit a Dez írt méregből, hogy nem az van a végén, hogy mindenki úgy kel fel a kormány mögül, hogy jajdefasza volt, hanem dühvel, úgy meg nehéz hétről hétre jófejül menni.
Erik írt még egy olyat, hogy nem mindenki látja - érzi, hogy hol a másik. Ki mennyire "húzza hátra az ülést" belső nézetben? Nekem látszik mindhárom tükör, addig szoktam a FoW-val meg a távolsággal játszani; oké hogy picit torzul a kép, meg meg kell szokni, viszont cserébe az esetek 90%-ban kb. tudom ki hol sündörög.
Na kielmélkedtem magam, lehet továbblapozni...
István említette hogy nem biztos hogy jó volt ezeknek az autóknak a pálya - persze ez izlés dolga, nekem pl. jobban ízlett mint Sonoma az első körben, de pl. ha jól emlékszem Molnár Dani írta, hogy ő mindegyik vonalvezetését szereti. Ami viszont biztos, hogy nem rázódott úgy szét a mezőny, szóval abból a szempontból nem volt rossz választás, hogy mindig volt egy kis akcióra kilátás, nem volt unalmas.
Az előzésekről:
A Dávid - Erik találkozó így képekről nehezen eldönthető, hiszen oké, hogy Erik nem tudott lelassulni eléggé, és kiforgatta, de ha elhatározzuk magunkat, hogy bebújunk féktávon, ott már elég nehéz bárhova is menekülni, hiszen eleve rövidebbet fékezel, ott a kisebb kormánymozdulatokból is lesz blokkolás, aztán érintő irányban szánkó.Az nem látszik a képeken, hogy honnan kezdted a féktávot, csak az, hogy nagyon meredeken jössz befelé, szóval ott már Eriknek tényleg annyi maradt, hogy ment a rázókőre, ameddig tudott. De majd a BT eldönti, nem akarok nagy okosságokat belemagyarázni.
Én azt tudom, hogy ha ilyen helyzetben látom hogy belül valaki jön nagyobb tempóval, inkább elengedem, mert még az is lehet, hogy túl nagy a tempója, nem fog tudni jól befordulni, túlcsúszik, máris aláfordulhatsz, és visszaveheted a helyet, vagy a következő kanyarban meg tudod támadni. Mondjuk erre lehet azt is mondani, hogy nem vagyok versenyző, meg elég kemény, de szerintem ezek nem is arról szólnak, hogy powerkedjünk, legalábbis én azért megyek, hogy legyenek jó versenyek, csaták, ha úgy van tekeregjünk egymás mellett fél kört, olyankor szerintem pl. senkit nem zavar, ha kilincs a kilincsen fordulunk, mert az ember tudja, hogy ott a másik, igyekszik úgy is menni. Azok kellemetlenebbek, amikor váratlanul jön a pofon hátulról, vagy egyenesben egyszer csak rádlegyeznek. És itt jön az amit a Dez írt méregből, hogy nem az van a végén, hogy mindenki úgy kel fel a kormány mögül, hogy jajdefasza volt, hanem dühvel, úgy meg nehéz hétről hétre jófejül menni.
Erik írt még egy olyat, hogy nem mindenki látja - érzi, hogy hol a másik. Ki mennyire "húzza hátra az ülést" belső nézetben? Nekem látszik mindhárom tükör, addig szoktam a FoW-val meg a távolsággal játszani; oké hogy picit torzul a kép, meg meg kell szokni, viszont cserébe az esetek 90%-ban kb. tudom ki hol sündörög.
Na kielmélkedtem magam, lehet továbblapozni...
Pétery Zoltán
- Mammel Erik
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2018.12.25. 14:17
Re: Társalgó
Semmi gond Máté, nem voltam akkor sem morcos, ez ilyen szoros csatában néha megesik. Ott meg különösen, hiszen egy bukkanón van a féktáv. Igen, ott valóban necces, hogy ki mennyire kvülről kezdi meg a jobbra kanyarodást, könnyen nyitva lehet hagyni az ajtót úgymond. Tudtam, hogy nem maradtam szorosan belül, ezért azt a szitut is versenybalesetnek érzem. Vannak ilyenek, amikor egyértelműen nem akar egyik fél sem szabálytalan lenni, de egy kis kontakt bosszantó eredményeket okozhat.Mihajlovics Máté írta: ↑2019.01.30. 09:59Erik
Több dologban is igazad van elismerem hogy a célegyenes ráfordítón én hibáztam mivel én voltam hátul és nekem kell jobban figyelnem
a helyzet viszont kicsit hasonlit arra ami azt hiszem Dávid és közted történt láttam egy autónyi helyet és megpróbáltam bemenni ( itt megjegyzem hogy én sem tartom magam kamikaze pilótának csak ezzel az autóval nem mindig jön össze amit eltervezek :/
és azon is gondolkodtam hogy visszaadom a helyet de nem éreztelek olyan közel )
megpöcköltem egy kicsit az Audi seggét ami az én hibám de egy kis gázadással és ellenkormányzással vissza tudtad volna hozni
Nekem is sokan nekem koccannak és sokat kell néha gépészkedni
ezt nem okoskodásként mondom csak visszanéztem a replayt és ezzel magadon is tudnál segíteni.
De mégegyszer ne haragudj a kontaktér !
A hosszú egyenes utáni csikicsukiban viszont kétszer is nagyon jót meccseltünk, tök tisztán